Leta 1986 je General Motors prevzel Lotus Group , svetovalno podjetje za avtomobilsko proizvodnjo in inženiring s sedežem v Veliki Britaniji. Oddelek Corvette je pristopil k Lotusu z idejo o razvoju najhitrejšega serijskega avtomobila na svetu, ki temelji na Corvette generacije C4. S prispevkom GM Lotus oblikuje nov motor, ki bo nadomestil standardni L98 V8 C4. Rezultat je bil, kar je GM poimenoval LT5, aluminijasti blok V8 z enakimi središči izvrtin kot L98, vendar s štirimi odmikači v glavi in 32 ventili . Lotus je zasnoval tudi edinstven sistem za upravljanje zraka za motor, ki zagotavlja širši razpon moči z rezanjem 8 od 16 sesalnih vodil in injektorji goriva , ko je bil motor pri delnem plinu , medtem ko je ZR-1 še vedno zagotavljal 375 KM (280 kW) pri široko odprtem plinu . Poleg motorja je Lotus pomagal GM oblikovati ZR-1 (imenovan “King of the Hill” v prototipni različici) z izboljšanim krmilnim in zavornim sistemom ter izbiro konfiguracije standardnega “FX3.” nadzor blaženja za avto, ki je pomagal zagotoviti, da je bilo vozilo več kot le mišičnjak z velikim motorjem in brez prave zmogljivosti na stezi.
GM je razkril, da je motor zahteval posebno sestavo in da niti tovarna Corvette v Bowling Greenu v Kentuckyju niti kateri koli njen običajni proizvodni obrati niso mogli obvladati delovne obremenitve, zato so najeli Mercury Marine Corporation iz Stillwatera v Oklahomi, da sestavi motorje in jih pošlje v Corvette . tovarni v Bowling Greenu, kjer so sestavljali ZR-1.
Vozilo je šlo v prodajo leta 1990 in je bilo na voljo le kot kupe. Od drugih kupejev Corvette se je razlikoval po širšem repnem delu, 11-palčnih (27,9 cm) zadnjih kolesih in novi konveksni zadnji luči s štirimi kvadratnimi zadnjimi lučmi in sredinsko visoko nameščeno zavorno lučjo (CHMSL). vrh vratnega stekla, namesto med zadnjimi lučmi.
V začetku marca 1990 je ZR-1 postavil nov rekord za najvišjo 24-urno kopensko hitrost 5000 milj, tako da je presegel hitrost 175 mph (282 km/h). [3] Kljub popolnoma novemu podvozju, sodobnemu elegantnejšemu slogu in drugim izboljšavam modela so cene narasle, prodaja pa upadla. Zadnji C4 je bil izdelan 20. junija 1996.